Wist u dat in Nederland een Nederlandstalig boek overal voor dezelfde prijs verkocht dient te worden?
Er is een Wet op de Vaste Boekenprijs (WVB) die regelt dat een boek in iedere winkel �
zowel online winkels als fysieke winkels - in Nederland dezelfde verkoopprijs heeft.
Er zijn voor- en nadelen aan deze wet.
In ieder geval weet de consument wel waar hij/zij aan toe is.
Deze wet is uniek in de (boeken)wereld.
Dat Nederland een bijzonder land is weten we...
De grootste website voor zelfhulpboeken en -producten
Altijd al willen weten waarom anderen anders doen? Wilt u weten waarom u doet wat u doet en waarom u bent zoals u bent? Verbeter de wereld begin bij jezelf is nog nooit zo duidelijk opgeschreven.
Dit boek geeft inzicht in u - en anderen.
Clowns en Kruisvaarders... Helpers en Helden... Jagers en Heiligen... Artiesten en Onderzoekers... Charmeurs en Kampioenen.. en Uilskuikens.
U werkt elke dag met deze mensen, persoonlijk en beroepsmatig.
Begrijpt u hen - en uzelf - goed genoeg om het beste in hen naar boven te halen en uw eigen succes te verzekeren?
Dat zult u doen... als u dit boek leest!
Welke woorden beschrijven u het beste? > brutaal, avontuurlijk en ambitieus
> enthousiast, insprieren en motiverend
> loyaal, trouw en barmhartig
> terughoudend, gedisciplineerd en gecontroleerd
Ontdek wat u motiveert en uw zakenpartners, familie en vrienden...
Gebruikmakend van het makkelijk te leren DISC-systeem laat Chris Carey u zien, hoe u:
Recensente: Daniëlle de Jonge Daniëlle de Jonge, eigenaresse van Divario Communicatie (www.divarioadvies.nl), is werkzaam als zelfstandig trainer/coach en commercieel tekstschrijfster. Zij helpt de CommunicatieKracht van medewerkers, teams en organisaties te vergroten. Op haar website www.commercielecommunicatie.nl geeft zij wekelijks nieuwe tips om nog succesvoller te worden.
Wie ben je - Chris Carey
Jezelf beter leren kennen en daardoor succesvoller zijn in persoonlijke én zakelijke relaties.
Klinkt goed! Er zijn talloze testen die het gedrag of de persoonlijkheid van mensen weergeven.
Soms heel diepgaand, de andere keer wat luchtiger.
De methode waarover Chris Carey schrijft is even simpel als doeltreffend.
Het psychologische 'geklets' zoals hij het noemt blijft achterwege, zodat een praktisch en goed leesbaar boek overblijft. De vraag 'Hoe ga ik om met mensen' loopt als rode draad door het boek.
Immers, als je weet hoe je in elkaar steekt is het een stuk makkelijker om met alle soorten mensen om te gaan.
Grofweg verdeelt Carey mensen in vier groepen, hoewel hij uiteraard opmerkt dat ieder persoon kenmerken heeft van alle vier de groepen. Toch voeren vaak een of twee kenmerken de boventoon. Om er achter te komen welk type je bent kom je met twee vragen al een heel eind.
De eerste is de keuze of je 'snel' of 'langzaam' bent, ofwel heb je altijd gas-op-de-plank of denk en reageer je wat langzamer.
Vervolgens is de vraag of je voornamelijk taak- of mensgericht bent. Voeg de twee antwoorden samen en je komt snel tot een conclusie die, als je de uitleg in het boek doorleest, verbazend goed klopt met hoe je bent.
Vraag het maar eens in je omgeving!
De vier types waarin Carey het onderscheid maakt zijn:
- De brutale, avontuurlijke en ambitieuze D.
- De I vol enthousiasme, inspirerend en motiverend.
- De loyale, trouwe en barmhartige S.
- De C die terughoudend, gedisciplineerd en gecontroleerd is.
Bij het doorlezen van de eigenschappen van de vier types snap je ook meteen waarom je met die ene collega zo goed op kunt schieten, terwijl de andere je zonder moeite op de kast krijgt.
Ga maar na dat de snelle, taakgerichte D en de langzame, mensgerichte S aardig wat moeite met elkaar kunnen hebben.
Om je type nog duidelijker te krijgen, zit er in het boek ook een korte test.
Het herkennen van de verschillende typen is een feest op zich en het geeft je meteen inzicht in de omgang met elkaar.
Je begrijpt beter waarom iemand op een bepaalde manier reageert en andersom ook waarom jij denkt en handelt zoals je doet.
Voorop staat dat er geen goed en fout is, ieder mens is uniek. De mix van mensen en stijlen maakt juist dat we heel succesvol kunnen zijn.
We maken het onszelf alleen een veel gemakkelijker door op elkaar in te spelen en zo het beste uit iedereen te halen.
Het boek staat vol tips over hoe je de typen kunt herkennen. Van lichaamstaal tot gespreksstijl en van de voorkeur voor een bepaald vervoersmiddel tot de favoriete werkruimte.
Ook reacties op autoriteit, conflict en verandering zeggen veel over een type.
Tot slot staat Carey uitgebreid stil bij persoonlijke en zakelijke relaties. Op het persoonlijke vlak passeren de man-vrouwrelatie, de ouder-kindrelatie en vriendschappen.
Zakelijk ontdek je hoe je meer succes haalt uit de omgang met klanten, in verkoop, tijdens onderhandelingen, met personeel en als leidinggevende.
Stuk voor stuk situaties die vaak heel herkenbaar zijn in de dagelijkse praktijk.
Wie ben je is niet het zoveelste boek over jezelf beter leren kennen. Het is een van de eerste boeken waarin op praktische en duidelijke wijze staat beschreven hoe jij succesvoller kunt worden.
Een houding van zo-ben-ik-nu-eenmaal is geen excuus. Ga de uitdaging met jezelf aan om vanaf nu uit al je relaties het maximale te halen. Het werkt!
De boeken en producten op Succesboeken.nl worden niet aangeboden voor diagnose, genezing, behandeling, vermindering of het voorkomen van welke ziekte of aandoening dan ook. Wij bevelen de klanten en lezers ten sterkste aan om ongemakken, aandoeningen en/of ziekten te bespreken met een medisch bekwaam professional.